Tuotteiden toimitus

Tuotteesta riippuen tilaukset toimitetaan joko rahtina kotiosoitteeseen tai pakettina valintasi mukaan postin toimipisteeseen, automaattiin tai kotiin. Seuraava löydät lisätietoa toimituksen seurannasta. Myöhemmin tällä sivulla on tarkempaa tietoa toimituksesta.

RAHTI

Verkkokaupastamme rahdilla toimitettavat tilaukset toimitetaan pääsääntöisesti Kaukokiidolla.  Tilauksesi toimituksen edistymistä voit seurata Kaukokiidon sivulla osoitteessa www.kaukokiito.fi

Ota yhteyttä Kaukokiitoon.

Mikäli sinulla on kysymyksiä toimituksesta kun tilauksesi on matkalla tai haluat muuttaa vaikkapa toimitusaikaa voit olla yhteydessä suoraan Kaukokiidon asiakaspalveluun. 

Puhelin: 010 510 1300


PAKETIT

Koneplus verkkokaupasta tilatut paketit toimittaa Posti. Tuotteiden toimituksen edistymistä voit seurata puhelimesi Oma Posti sovelluksessa tai Postilta tekstiviestillä saamallasi JJFI-alkuisen lähetystunnuksella Postin lähetysten seurantasivulla osoitteessa www.posti.fi/seuranta.

Ota yhteyttä Postiin

Mikäli sinulla on kysymyksiä toimituksesta kun pakettisi on matkalla tai haluat muuttaa vaikkapa  toimitusaikaa voit olla yhteydessä suoraan Postin asiakaspalveluun. 

Verkossa: posti.fi/asiakaspalvelu

Puhelin: 0100 5577
Soiton hinta on Pvm (paikallisverkkomaksu) / mpm (matkapuhelinmaksu). Jonotus on maksullista.
Avoinna ma-pe 8–18 ja la 9–16.

Tietoa tuotteiden toimituksesta

Alta löydät lisätietoa tuotteiden toimituksesta verkkokaupastamme.

Toimitusaika ja -osoitteet

  • Lähetys toimitetaan asiakkaan antamien osoitetietojen mukaan. 
  • Koko toimitusaika on normaalisti 2-5 työpäivää, joillakin tuotteilla pidempi.
  • Lopulliseen toimitusajankohtaan vaikuttaa kuljetusyhtiön käsittely- ja jakelujärjestys.
  • Ennakkotilaus- ja tilaustuotteiden osalta toimitusaikaa koskevat tiedot on kerrottu tuotesivulla. Näiden tuotteiden ilmoitetut toimitusajat ovat toimitusaika-arvioita ja todellinen toimitusaika saattaa vaihdella ilmoitetusta. Jos toimitus kestää merkittävästi normaalia pidempään, siitä ilmoitetaan asiakkaalle henkilökohtaisesti.
  • Sivulla ilmoitettavat toimitusajat ovat toimitusaika-arvioita ja myyjä ei vastaa välillisistä kuluista, jotka aiheutuvat mahdollisesta toimitusaika-arvion ylittymisestä.
  • Postitse tai sähköpostitse laskutettavat tai yrityksen sähköisen laskutuksen kautta maksetut tilaukset toimitamme maksun saatuamme. Verkkokaupan kautta laskulla tai osamaksulla maksetut tilaukset (Walley lasku/osamaksu, OP lasku) toimitetaan heti.
  • Toimitus voidaan lähettää useammassa erässä.
  • Jos emme voi toimittaa tuotetta, kauppasumma palautetaan kuluitta.
  • Pidätämme oikeuden hinta ja tuotemuutoksiin.
  • Tuotteiden hinta sisältää arvonlisäveron ja mahdollisen kierrätysmaksun.
  • Toimitamme vain lähetyksiä vain Suomessa sijaitseviin osoitteisiin.
  • Emme toimita kotiinkuljetuksella saaristo-osoitteisiin joissa lossiyhteys, emmekä Ahvenanmaalle.

Toimitustavat ja -kulut

  • Toimitus tapahtuu Postilla pakettina tai rahtina, riippuen paketin koosta ja painosta, sekä asiakkaan valitsemasta toimituspisteestä.
  • Saat tulevasta toimituksesta ilmoituksen (riippuen kuljetustavasta) sovelluksella, tekstiviestillä tai sähköpostitse, kun paketti on noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä. Kotiin rahdilla toimitettavista tilauksissa, Postin kuljettaja ottaa yhteyttä ennen toimitusta puhelimitse.
  • Huomiothan että lähetysten käsittelyssä Postilla saattaa olla rajoituksiaYli 30 kg painoiset tai 150 cm pituisten pakettien toimitukselle on rajoitteita ja kaikki toimitustavat eivät ole käytössä.
  • Mikäli toimitettavien tuotteiden lähetyskollien määrä tai niiden yhteispaino ylittävät Postin pakettikuljetuksille antamat raja-arvot vaihtuu toimitusmuoto automaattisesti Postin rahti toimitukseksi verkkokaupassa.
  • Oma posti sovelluksella tai postin sivujen kautta seuraat tilauksesi toimitusta kätevästi. Sovellus löytyy sovelluskaupastasi (Google Play tai Apple App Store).
  • Mikäli toimitustavaksi valitaan Nouto ( Postista tai automaatista) sitoutuu asiakas noutamaan lähetyksen ja vastaa itse noutamisesta aiheutuneista kuluista. Posti säilyttää lähetystä noin viikon veloituksetta, mikäli lähetystä ei noudeta viikon kuluessa vastaa asiakas säilytyksestä mahdollisesti aiheutuneista lisäkustannuksista.
  • Rahtina kotiinkuljetuksella toimitettavat isot tuotteet toimitetaan toimitusosoitteena annetun kiinteistön pihaan. Asiakas on vastuussa tuotteen siirtämisestä ja pakkauksten hävittämisestä.
  • Toimitusmaksut määräytyvät pakettien koon, määrän ja kuljetusmatkan mukaan. Toimitusmaksun summa näkyy tuotesivulla ja verkkokaupan kassasivulla selvästi. Voit siis tarkastaa toimitusmaksun summan helposti ennen tilauksen tekoa.

Vastaanottaminen

  • Kun tuotteet on lähetetty, on asiakkaan vastuulla vastaanottaa kotitoimitettavat tuotteet ja/tai sopia muutoksista kuljetusyhtiön kanssa.
  • Mikäli vastaanottaja kieltäytyy lähetyksen vastaanottamisesta vedoten poikkeustilanteeseen (esim. pandemia), palautuvat tilatut tuotteet kotiin toimitettavien toimitusten osalta myyjälle. Posti ei varastoi rahtituotteita.
  • Myyjällä on oikeus pidättää toteutuneet kuljetuskustannukset molempiin kuljetussuuntiin vastaanottamattoman lähetyksen osalta.
  • Pidätämme myös noutamattoman paketin palautumisesta aiheutuneet toteutuneet kuljetus- ja käsittelykustannukset.

 Ongelmatilanteet toimituksessa

Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa:

  • Mikäli mahdollista merkitse rahtikirjaan (kotiinkuljetus) että pakkaus on vaurioitunut.
  • Ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme kirjallisesti verkkosivujemme asiakaspalveluosiosta löytyvän lomakkeen kautta. Siirry lomakkeeseen tästä
  • Älä kokoa tai ota käyttöön kuljetuksessa vaurioitunutta tuotetta.

Mikäli tuote on kadonnut tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai tuotteessa on vika:

  • Ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme kirjallisesti verkkosivujemme asiakaspalveluosiosta löytyvän lomakkeen kautta. Siirry lomakkeeseen tästä