Kone Plus -verkkokaupan toimitusehdot

Rekisteriseloste
Tietosuojalausunto

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.1.2019 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta

Kone Plus -verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille tai Suomeen rekisteröidyille yrityksille tai yhdistyksille. Kone Plus verkkokauppa ei myy tuotteitaan jälleenmyyjille. Toimitamme tuotteita vain Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Lisäksi pidätämme oikeuden rajoittaa myyntiä, mm. suurissa erissä (ks. kohta ”6.0. oikeus evätä tilaus”)

Myyjä:
Kone Plus, Oriole Group Oy, Y-tunnus: 2860742-9

Sisältö

  1. TILAAMINEN
  2. MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT
  3. TOIMITUS
  4. TAKUU
  5. PALAUTUS JA PERUUTUS
  6. OIKEUS EVÄTÄ TILAUS
  7. YLIVOIMAINEN ESTE
  8. MUUT EHDOT
  9. TOIMITUSEHTOJEN SOVELTAMINEN JA MUUTOKSET

1. Tilaaminen

Koneplus.fi -verkkokauppatilauksen edellytyksenä ei ole rekisteröityminen, tilata voi myös ilman rekisteröitymistä. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Tilaaminen tapahtuu suojatun, salatun yhteyden kautta. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.

Ennen maksusuorituksen tekemistä sinun tulee tutustua ja hyväksyä verkkokaupan kulloinkin voimassa olevat tilaus- ja toimitusehdot. Painamalla tämän jälkeen ”Tilaa ja siirry maksamaan” -painiketta, tilaus rekisteröidään, eikä sitä voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos haluat tämän jälkeen perua tilauksen tai muuttaa sitä, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

1.1 Tilausvahvistus

Lähetämme sinulle tilauksesta antamaasi sähköpostiin tilausvahvistuksen, kun maksusuoritus on hyväksytty. Tämä viesti toimii myös kuittina ostoksestasi. Tilauksesi tiedot ovat tallessa myös järjestelmässämme.

2. Maksaminen ja maksutavat

Koneplus.fi -verkkokaupan maksutapoina ovat kotimaisten pankkien verkkopankkimaksut sekä luottokorttimaksut, mobiilimaksut, sekä lasku ja osamaksutavat.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Valittuasi maksutavan vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan (esim. pankkisi) järjestelmään. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Hyväksyttyäsi maksun ja maksu suoritetaan maksuvälittäjän hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Odota tilatessasi aina, että selaimesi palautuu maksun jälkeen verkkokauppaamme, jolloin maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi myyjälle.

3. Toimitus

3.1 Toimitusaika ja -osoitteet

  • Lähetys toimitetaan asiakkaan antamien osoitetietojen mukaan. 

  • Koko toimitusaika on normaalisti 2-5 työpäivää, joillakin tuotteilla pidempi.

  • Lopulliseen toimitusajankohtaan vaikuttaa kuljetusyhtiön käsittely- ja jakelujärjestys.

  • Ennakkotilaus- ja tilaustuotteiden osalta toimitusaikaa koskevat tiedot on kerrottu tuotesivulla. Näiden tuotteiden ilmoitetut toimitusajat ovat toimitusaika-arvioita ja todellinen toimitusaika saattaa vaihdella ilmoitetusta. Jos toimitus kestää merkittävästi normaalia pidempään, siitä ilmoitetaan asiakkaalle henkilökohtaisesti.

  • Sivulla ilmoitettavat toimitusajat ovat toimitusaika-arvioita ja myyjä ei vastaa välillisistä kuluista, jotka aiheutuvat mahdollisesta toimitusaika-arvion ylittymisestä.

  • Postitse tai sähköpostitse laskutettavat tai yrityksen sähköisen laskutuksen kautta maksetut tilaukset toimitamme maksun saatuamme. Verkkokaupan kautta laskulla tai osamaksulla maksetut tilaukset (Walley lasku/osamaksu, OP lasku) toimitetaan heti.

  • Toimitus voidaan lähettää useammassa erässä.

  • Jos emme voi toimittaa tuotetta, kauppasumma palautetaan kuluitta.

  • Pidätämme oikeuden hinta ja tuotemuutoksiin.

  • Tuotteiden hinta sisältää arvonlisäveron ja mahdollisen kierrätysmaksun.

  • Toimitamme vain lähetyksiä vain Suomessa sijaitseviin osoitteisiin.

  • Emme toimita kotiinkuljetuksella saaristo-osoitteisiin joissa lossiyhteys tai lauttayhteys, emmekä Ahvenanmaalle.

  • Mikäli rahtia ei voida toimittaa tontille asti koska toimitusosoitteeseen asti johda riittävää tieyhteyttä, tilaus toimitetaan mahdollisimman lähelle tai se on noudettavissa kaukokiidon terminaalista. Asian sopiminen kuljetusyhtiön kanssa on asiakkaan vastuulla. Myyjä ei vastaa mistään toimitusosoitteesta johtuvista uusista tai ylimääräisistä toimitukseen liittyvistä kustannuksista. 

3.2 Toimitustavat ja -kulut

  • Toimitus tapahtuu Postilla (paketit) ja Kaukokiidolla (rahti). Toimitustapa valikoituu riippuen paketin koosta ja painosta, sekä asiakkaan valitsemasta toimituspisteestä.

  • Saat tulevasta toimituksesta ilmoituksen (riippuen kuljetustavasta) sovelluksella, tekstiviestillä tai sähköpostitse, kun paketti on noudettavissa valitsemastasi noutopisteestä. Kotiin rahdilla toimitettavista tilauksissa, Kaukokiidon kuljettaja ottaa yhteyttä ennen toimitusta puhelimitse.

  • Huomiothan että lähetysten käsittelyssä Postilla saattaa olla rajoituksia. Yli 25 kg painoisten tai 150 cm pituisten pakettien toimitukselle on rajoitteita ja kaikki toimitustavat eivät ole käytössä.

  • Mikäli toimitettavien tuotteiden lähetyskollien määrä tai niiden yhteispaino ylittävät Postin pakettikuljetuksille antamat raja-arvot vaihtuu toimitusmuoto automaattisesti Kaukokiidon (tai Postin) rahti toimitukseksi verkkokaupassa.

  • Oma posti sovelluksella tai postin sivujen kautta seuraat tilauksesi toimitusta kätevästi. Sovellus löytyy sovelluskaupastasi (Google Play tai Apple App Store). Rahtitoimitusten edistymistä voit seurata Kaukokiidon sivulla.

  • Mikäli toimitustavaksi valitaan Nouto ( Postista tai automaatista) sitoutuu asiakas noutamaan lähetyksen ja vastaa itse noutamisesta aiheutuneista kuluista. Posti säilyttää lähetystä noin viikon veloituksetta, mikäli lähetystä ei noudeta viikon kuluessa vastaa asiakas säilytyksestä mahdollisesti aiheutuneista lisäkustannuksista.

  • Rahtina kotiinkuljetuksella toimitettavat isot tuotteet toimitetaan toimitusosoitteena annetun kiinteistön pihaan. Asiakas on vastuussa tuotteen siirtämisestä ja pakkauksten hävittämisestä.

  • Toimitusmaksut määräytyvät pakettien koon, määrän ja kuljetusmatkan mukaan. Toimitusmaksun summa näkyy tuotesivulla ja verkkokaupan kassasivulla selvästi. Voit siis tarkastaa toimitusmaksun summan helposti ennen tilauksen tekoa.

3.3. Vastaanottaminen

  • Kun tuotteet on lähetetty, on asiakkaan vastuulla vastaanottaa kotitoimitettavat tuotteet ja/tai sopia muutoksista kuljetusyhtiön kanssa.

  • Mikäli vastaanottaja kieltäytyy lähetyksen vastaanottamisesta vedoten poikkeustilanteeseen (esim. pandemia), palautuvat tilatut tuotteet kotiin toimitettavien toimitusten osalta myyjälle. Posti ei varastoi rahtituotteita.

  • Myyjällä on oikeus pidättää toteutuneet kuljetuskustannukset molempiin kuljetussuuntiin vastaanottamattoman lähetyksen osalta.

  • Pidätämme myös noutamattoman paketin palautumisesta aiheutuneet toteutuneet kuljetus- ja käsittelykustannukset.

3.4. Ongelmatilanteet toimituksessa

Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa:

  • Mikäli mahdollista merkitse rahtikirjaan (kotiinkuljetus) että pakkaus on vaurioitunut.

  • Ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme kirjallisesti verkkosivujemme asiakaspalveluosiosta löytyvän lomakkeen kautta. Siirry lomakkeeseen tästä

  • Älä kokoa tai ota käyttöön kuljetuksessa vaurioitunutta tuotetta.

Mikäli tuote on kadonnut tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai tuotteessa on vika:

  • Ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme kirjallisesti verkkosivujemme asiakaspalveluosiosta löytyvän lomakkeen kautta. Siirry lomakkeeseen tästä

4. Takuu

Takuun piirissä olevissa tuotevirhetapauksissa on aina viipymättä otettava yhteyttä myyjään.  Mikäli takuuaikana tuotteessa todetaan virhe, kuluttajansuojalaissa määriteltyjä periaatteita noudattaen aina ensisijaisesti tuote korjataan.

Tuotteen takuuaika on kerrottu tuotetiedoissa. Takuuaika lasketaan tuotteen alkuperäisestä ostopäivästä, eikä se ala uudelleen takuuvaihdon yhteydessä tai mikäli asiakas myy tuotteen eteenpäin. Tilausvahvistus (ostokuitti) kelpaa takuutodistukseksi. Tuote on palautettava täydellisenä, varustettuna selostuksella häiriöistä tai viasta.

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti ja kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Maahantuoja vastaa epäkuntoisen laitteen tai sen osien korvaamisesta, materiaali- ja valmistusvikojen osalta, jos ne todetaan tarkastuksessa vialliseksi.

Mikäli ostaja myy ostamansa tuotteen eteenpäin takuuaikana on omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan myyjälle viipymättä kirjallisesti jotta takuuaika jatkuu keskeytyksettä ostohetkellä ilmoitetun ajan.

Takuumme piiriin eivät sisälly:

  • Kuljetusvahingot ja takuukorjauksiin liittyvä kuljetus.
  • Vahingot, jotka ovat aiheutuneet normaalista kulumisesta, väärästä, huolimattomasta tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai asiattomasta käsittelystä.
  • Maaperän liikkumisesta, tulvista, myrskyistä, lumen kasautumisesta, kovasta tuulesta tai jäätymisestä aiheutuvat vauriot, sekä muista luonnonkatastrofeista aiheutuvat vauriot.
  • Vauriot jotka asiakas olisi omalla toiminnallaan voinut estää.
  • Takuu raukeaa, jos asennus on tehty ohjeiden vastaisesti tai tuotteen osia vaihdettu tai korjattu tai muuten muutettu.
  • Takuu raukeaa, jos kuljetuksessa viottunut tuote on otettu käyttööön tai se on mahdollisista kuljetusvauriosta huolimatta koottu.
  • Takuu raukeaa, jos viallinen tuote on otettu käyttöön tai sen käyttöä on jatkettu vian havaitsemisesta huolimatta.
  • Mitkään välilliset kustannukset eivät kuulu takuun piiriin. Myyjällä ei ole välillisten kustannusten osalta korvausvelvollisuutta.
  • Takuu ei koske kakkoslaadulla (”Outlet”) merkkittyjä tuotteita. Nämä tuotteet on merkitty em. termein verkkokaupan tuotesivulla.

5. Palautus ja peruutus

5.1 Palautusehdot

Koneplus.fi  verkkokauppa noudattaa Kuluttajasuojalain etäkaupan ehtoja. Verkkokaupastamme ostetuille tuotteille tarjoamme kuitenkin laajennetun 60 vrk palautusoikeuden. Palautettava tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa, käyttämätön ja myyntikuntoinen. Mikäli tuotetta on käytetty tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut tai alkuperäispakkaus puuttuu, palautusta ei hyväksytä. Tällaisissa tapauksissa lähetämme tuotteen/tuotteet takaisin sinulle ja joudumme myös veloittamaan sinulta lisätoimituskulut (palautus ja uudelleenlähetys).

Asiakkaan tulee välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta tarkistaa tilauksessa tilatut tuotteet ja niiden kunto. Palauta myös viallinen tai virheellinen tuote palautusohjeiden mukaisesti.

Palautustapauksissa on aina ennen tuotteen takaisin lähettämistä otettava yhteys myyjään joka ilmoittaa palautustavan. Jos palautus tapahtuu muulla tavalla jäävät toimitus / rahtikulut asiakkaan vastuulle molempiin suuntiin Kuluttajansuojalain 6:175§ mukaisesti.

Verkkokaupassamme ei ole vaihto-oikeutta.

Huomiothan että:

  • Palautettujen tuotteiden osalta laskutamme palautuksen todelliset toimitus- ja käsittelykustannukset (lähetys ja vastaanottaminen). Huomiothan että tuotetta ostettaessa maksamasi toimituskulut ovat lähes poikkeuksetta todellisia kuljetuskustannuksia pienemmät
  • Mikäli tuotetta on käytetty, se on vahingoittunut tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut, palautusta ei hyväksytä. Tällaisissa tapauksissa lähetämme tuotteen/tuotteet takaisin asiakkaalle ja joudumme myös veloittamaan rahtikustannukset.
  • Mikäli verkkokaupasta tilattu tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei sinulla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, sinulla on kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuotteesi ilman, että palautusoikeus menetetään. Tämä ei kuitenkaan koske tuotteita, joilla on rajoitettu palautusoikeus (ks. alla).
  • Emme lunasta jälkivaatimus (JV) lähetyksiä.
  • Asiakas vastaa palautukseen mahdollisesti liittyvistä muista välittömistä ja välillisistä kustannuksista (esim. tarvittavat pakkausmateriaalit, matkakustannukset)
  • Asiakas vastaa vastoin ohjeita tehdyn palautuksen aiheuttamista posti- ja käsittelykuluista.
  • Paketin noutamatta jättäminen tai kieltäytyminen vastaanottamasta kotitoimitusta, ei tarkoita palauttamista tai tilauksen peruuttamista
  • Lunastamatta jätetystä noutotilauksista tai vastaanottamatta jätetyistä toimituksista, perimme todelliset toimituskustannukset molempiin kuljetussuuntiin.
  • 1.6.2020 alkaen olemme veloittaneet 19,90 euron arvosta käsittelykuluja tilauksista, joita ei ole noudettu Postin asiamiespisteistä näiden antaman säilytysajan puitteissa. Postin terminaaliin toimitetun tilauksen noutamatta jättämisestä veloitamme vastaavasti 39,90 euron arvosta käsittelykuluja. Tämän lisäksi perimme palautuneesta tilauksesta todelliset toimituskustannukset.

Älä lähetä palautusta ennen kuin otat yhteyttä asiakaspalveluumme.
Täältä löydät asiakaspalvelumme yhteystiedot


5.2 Tuotteen palautus

Sovi palautuksesta viivytyksettä verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.

  • Palautettava tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa, käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattu ehjään alkuperäispakkaukseensa (ns. tuotepakkaus).
  • Myyntipakkauksen tulee olla ehjä ja sisältää kaikki pakkaukseen kuuluvat osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit.
  • Palautuksen mukana (sisällä) pitää olla kopio tilausvahvistuksesta tai lappu johon tilausnumero on merkitty
  • Asiakaspalautuksen pakkaaminen on asiakkaan vastuulla. Paketoi palautettava tuote huolellisesti alkuperäispakkauksessaan erilliseen laatikkoon. Älä lähetä tuotetta pelkässä tuotepakkauksessa.
  • Ostajan on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä sovittuanne palautuksesta myyjän kanssa

5.3 Rajoitettu palautusoikeus

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla, kosmetiikalla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus/sinetti on avattu. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi.

Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitteet, peitot, painopeitot, epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, hengityssuojaimet, alusvaatteet, jalkakylpylaitteet ja -tuotteet, uima-altaat, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit, kosmetiikka sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet sekä vaipat ja vastaavat lastenhoitotuotteet, sekä muut vastaavat tuotteet.

Palautusoikeus ei koske:

  • Asennettuja / asennettavia tuotteita kuten ilmalämpöpumput, lämpöpumput, kylpytynnyrit, pore-ammeet ja sähköauton latausasemat.
    Mikäli asennetussa tuotteessa on virhe, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sivuiltamme löytyvän lomakkeen kautta. Siirry lomakkeeseen tästä
  • Asiakkaan tilauksen mukaan valmistettuja, muokattuja tai muutoin tilauksesta räätälöityjä tuotteita.
    Tällaisia tuotteita ovat mm. tuotteet, jotka tilataan asiakkaan toimeksiannosta ja metritavarana myytävät tuotteet (kuten matot, ketjut, vaijerit, listat, levyt), jotka lyhennetään asiakkaan tilauksesta tiettyyn pituuteen tai mittaan.
    Mikäli räätälöidyssä tuotteessa on virhe, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme sivuiltamme löytyvän lomakkeen kautta. Siirry lomakkeeseen tästä

  • Esittelykappaleita (”Esittelykappale”), poistotuotteita (”Poisto tuote”) eikä kakkoslaadulla (”Outlet”) merkittyjä tuotteita. Näitä tuotteita, ei myöskään Outlet-tuotteita ei vaihdeta toiseen tuotteeseen. Nämä tuotteet on merkitty em. termein verkkokaupan tuotesivulla.

Palautusoikeutta on rajattu myös seuraavissa tuotteissa:

  • Trampoliinit. Mikäli trampoliinin palautuksen syy on, ettei ostaja saa tuotetta koottua ja toteamme ettei palautetussa tuotteessa ole virhettä pidätämme palautusta tehtäessä 50% tuotteen ostohinnasta koska koottu tuote ei ole enää uutta vastaava. Ehtojemme mukaan asiakas maksaa kuljetuskustannukset molempiin suuntiin (myös palautuksen toimituskulut). Mikäli tuotteessa on virhe, pätee kulloinkin lainmukainen palautusoikeus.

  • Sähköskootterit.
    Mikäli asiakas päättää palauttaa sähköskootterin (tai vastaavan), pidätämme 10% kauppahinnasta kattaaksemme kokoamiskustannukset ja toimitetun tuotteen arvonalennuksen. Palautettava skootteri tulee olla käyttämätön. Ehtojemme mukaan asiakas maksaa kuljetuskustannukset molempiin suuntiin (myös palautuksen toimituskulut).
    Mikäli tuotteessa on virhe, pätee kulloinkin lainmukainen palautusoikeus.

  • Sähköpyörät.
    Mikäli tuote on otettu käyttöön tai huolenpitovelvollisuutta on laiminlyöty, asiakas vastaa tuotteen arvon alentumisesta lain mukaisesti tuotteen täyteen arvoon saakka kuitenkin aina vähintään 30%. Mikäli tuotteen mukana toimitettavat tarvikkeet, ohjeet tai tuotepakkaus puuttui tai ne ovat vahingoittuneet palautusta ei hyväksytä.
    Mikäli tuotteessa on virhe, pätee kulloinkin lainmukainen palautusoikeus.

  • Pressutallien varapeitesarjat.
    Palautusoikeus ei koske pressutallien varapeitesarjoja ja pressutallien ovipakettisarjoja mikäli niissä ei ole virhettä tai paketti on avattu. Pressun avaamisen jälkeen taitteiden väliin jää aina epäpuhtauksia jotka voivat vaikuttaa tuotteeseen sen ollessa varastoituna tästä syystä tuote ei ole avaamisen jälkeen enää uusi.
    Mikäli tuotteessa on virhe, pätee kulloinkin lainmukainen palautusoikeus.

5.4 Huolenpitovelvollisuus

Käsittele tuotteita varoen ennen lopullisen ostopäätöksen tekemistä. Kuluttajalla ei ole oikeutta ottaa tavaraa käyttöön siihen tutustuessaan. Tuotteeseen on oikeus tutustua, mutta asiakkaalla on velvollisuus pitää huolta tuotteesta. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, asiakkaalta peritään 100% arvonalennusta tuotteen hinnasta sekä lisäksi palautuskulut.

Tekstiileissä verkkokauppa veloittaa 100% arvonalennuksen, mikäli tuotteesta on poistettu hintalappu tai tuote on pesty ennen palautusta. Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta palauteta takaisin asiakkaalle.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kuluttajaviraston sivuilta.

5.5. Tilauksen peruminen

Mikäli asiakas haluaa perua tilauksen ennen tuotteen (tuotteiden) toimitusta tulee hänen ottaa viipymättä yhteyttä myyjään ja tiedustella tuotekohtaisesti kaupan purun mahdollisuutta.

Mikäli kauppa puretaan pidättää myyjä oikeuden vähentää kaupasta aiheutuneet käsittely- ja maksupalvelunvälityskulut, normaalisti 6,95 eur.

Ennakkotilaustuotteissa ja tilauksissa joihin kohdistuvaa tilausta ei ole käsitelty peruutusmaksu on 3,95 eur.

Mikäli asiakas peruu tilauksen kesken toimituksen, sovelletaan tilauksen peruutukseen, tuotteen palautuksen ehtoja toimituskulujen osalta. 

Tilaustuotteissa jotka on hankittu varastoomme asiakkaan tilauksesta (tilaustuote) pidätämme kaupan purkumaksuna on aina vähintään 25% kaupanhinnasta.

5.6. Maksun palautus

Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan verkkokaupalla on oikeus pidättyä rahan palautuksesta, kunnes se on saanut palautetun tuotteen / tuotteet takaisin. Maksun palautus tehdään viipymättä kun tuotteet on tarkistettu. Maksu palautetaan lähtökohtaisesti samalla maksutavalla, jota alkuperäisessä tilauksessa käytettiin.

6. Oikeus evätä tilaus

Tarvittaessa Myyjällä on oikeus perua kauppa.

Myyjä varaa itselleen oikeudet olla toimittamatta tuotetta tai palvelua, mikäli hinta tai saatavuus on ollut teknisestä häiriöstä, inhimillisestä erehdyksestä, painovirheen tai muun ilmaisuerehdyksen vuoksi virheellinen tai varastosaldo on asiakkaan tehdessä tilausta ollut jostain syystä virheellinen ja tuote on esim. loppuunmyyty tai tuotteen tilauskustannusten esityksessä on verkkokaupassa ollut virheellinen tieto.

Tilaukset, joissa Myyjä toimii välittäjänä, siten että kauppa tapahtuu www.koneplus.fi -osoitteessa, mutta tilaus välitetään kolmannen osapuolen toimesta tämän varastosta, on Myyjällä mahdollisuus peruuttaa kauppa mikäli tuote on toimittajan varastosta loppu tai sen hinta on oleellisesti muuttunut siitä mikä on ilmoitettu Myyjälle.

Tuotteen ollessa loppu, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse. Puuttuva tuote tai tilaushinta hyvitetään asiakkaalle tilauksen maksutavan mukaan.

Myyjä pidättää oikeuden kieltäytyä toimittamasta asiakkaan tekemiä tilauksia, joiden sillä on oman harkintansa mukaisesti syytä epäillä päätyvän jälleenmyyntitarkoitukseen.

7. Ylivoimainen este

Myyjä ei vastaa vahingosta tai viivytyksestä, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Myyjä on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

8. Muut ehdot

Myyjä ei vastaa ei vastaa ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle. Asiakas vastaa kaikista tuotteen käyttöönottamiseen liittyvistä kustannuksista kuten asennus, luvat, tarvittavat vakuutukset tai muut välilliset kustannukset. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana tuleviin käyttöohjeisiin ja selvittämään tuotteen käyttämiseen liittyvät säädökset.

Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle ja/tai näiden yhteistyökumppaneille. Palvelun sisällön, tekniikan, tai materiaalien kopioiminen tai käyttö ilman Palveluntarjoajan lupaa on kielletty muuhun kuin Asiakkaan omaan henkilökohtaiseen yksityiseen käyttöön.

Myyjällä on milloin tahansa oikeus estää palvelun käyttäminen sekä ostosten tekeminen.

Mahdollisiin Asiakkaan ja Myyjän välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, Asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Mikäli Asiakas on yritysasiakas, kaikki tätä sopimusta koskevat riidat käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa.

9. Toimitusehtojen soveltaminen ja muutokset

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Myyjän ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Myyjällä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat asiakas hyväksyy tilattaessa. Ehdot ovat luettavissa Koneplus.fi verkkokaupan sivuilta.