Usein kysyttyä
Verkkokauppamme varastosaldot päivittyvät realiaikaisesti ja tuotetta on varastoissamme jos tuote on lisättävissä ostoskoriin Kun maksu on hyväksytty toimitamme tuotteen.
Tuote voi olla myös ennekkomyynnissä. Tällöin olemme tilanneet tuotteita varastoomme ja voit varata tuotteen ostamalla sen ennen varastoon saapumista. Tuotteet varataan ja ne lähetetään heti varastoon saapumisen jälkeen. Näet varastoon saapumisaikataulun tuoteen sivulta.
Kun lisäät tuotteen ostoskoriin, se varataan ja sinulla on sinulla 60min aikaa täytää yhteystietosi ja maksaa ostoksesi. Maksaa voi verkkopankissa, luottokoritilla, laskulla, osamaksulla tai mobiilimaksulla
- Jos tuote on tilattavissa ennakkoon olemme tilanneet sitä ja tuotetta tulee varastoomme tuotesivulla olevan aikataulun mukaan.
- Voit ostaa tuotteen ennakkoon jolloin voit varmistaa sen saamisen, sillä joitakin tuotteita saamme rajoitettuja eriä.
- Jos tuote myydään ennakkomyynnissä loppuun sen myynti loppuu automaattisesti joten jokaiselle ennakkoon ostaneelle on varattu tuote.
Ostoksia voit tehdä myös ilman rekisteröitymistä.
Tilauksen toimittamista varten tarvitsemme nimen, osoitteen, matkapuhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Tilauksen saapumisilmoitus lähetetään matkapuhelinumeroon. Sähköpostiosoitteeseen lähetetään tilausvahvistus ja muut mahdolliset tilausta koskevat tiedot.
Rekisteröitymällä (ostoksen yhteydessä) asiointisi kaupassa nopeutuu ja näet omat tilauksesi. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröitymiselomakkeeseen pääset halutessasi kun olet maksunut ostoksesi.
Koneplus -verkkokauppa ei myy eikä luovuta asiakastietoja ulkopuolisille.
Jos unohdat salasanasi, paina etusivun ylälaidassa olevaa Kirjaudu sisään -kuvaketta. Tämän jälkeen paina Unohtunut salasana -linkkiä. Unohtuneen salasanan voit palauttaa antamalla sähköpostiosoitteesi. Lähetä -painikkeen painamisen jälkeen saat sähköpostiisi ohjeet salasanan palauttamista varten
Alennus aktivoidaan syöttämällä kampanjakoodi ostoskorissa sijaitsevaan kenttään ”Aktivoi alennuskoodi”. Aktivoinnin jälkeen järjestelmä hyvittää automaattisesti summan johon koodisi on oikeutettu. Voit aktivoida vain yhden kampanjakoodin/tilaus.
Verkon muutamilla sivustoilla jaetaan alennuskoodeja huijaustarkoituksessa. Näiden jakajien tarkoituksena on saada huijaajien omalle sivustolleen kävijöitä ja nämä klikkaamaan mainosbannereita. Emme ole missään yhteistyössä näiden tahojen kanssa, eikä sivustojen jakamat koodit ole voimassa verkkokaupassamme. Valitettavasti koodeja jakavat sivustot ovat pääsääntöisesti rekisteröity Suomen rajojen ulkopuolelle emmekä voi estää näiden toimintaa edes oikeusteitse.
Verkkokaupassamme on käytössäsi useita erilaisia lasku- ja osamaksuvaihtoehtoja.
Op lasku
OP Lasku on joustava ja turvallinen tapa maksaa ostokset. Saat 45 päivän korottoman maksuajan ja mahdollisuuden erämaksuun.
Walley
Walley maksuna saat maksuaikaa ostoksellesi ja voit valita itsellesi sopivan takaisinmaksutavan: laskun, erämaksun tai maksaa omaan tahtiin Walley tililtä.
Maksutapa valitaan verkkokaupan kassalla.
Voit lukea maksutavoista lisää täältä
Voit maksaa verkko-ostoksia Visa ja MasterCard -maksukortillasi. Huomioi, että kortillasi saattaa olla myös turvaraja verkko-ostoksia varten. Sitä voi tarkistaa ja muokata verkkopankissasi tai pankkikonttorissasi. Jos käytössäsi on Credit kortti, voit maksaa luottotililtäsi käyttämällä kortin credit -numeroa (kortin etupuolella oleva 16 merkkiä pitkä numerosarja). 3 merkkiä pitkä CVV/CVC –tarkistusluku löytyy kortin kääntöpuolelta nimikirjoitusalueen oikealta puolelta.
Huomiothan että maksukortilla maksettaessa järjestelmä vaatii myös tunnistaumisen verkkopankin tunnuksillasi. Täten varmistamme ettei luottokortteja käytetä luvatta.
Mobiilimaksaminen tapahtuu puhelimella (tai muulla puhelimeen kytketyllä älylaitteella) mobiilisovelluksen tai nettilompakon avulla.
Mobiilimaksupalvelut
Mobiilimaksupalvelut ovat sovelluksia, joiden avulla käyttäjät voivat lähettää rahaa puhelimen ja puhelinnumeroiden avulla. Maksu hyväksytään puhelimeen ladatussa applikaatiossa.
Verkkokaupassamme ovat käyttössä MobilePay ja Siirto.
Nettilompakot
Nettilompakot ovat puhelimesta löytyviä digitaalisia lompakoita johon käyttäjä on asettanut maksukorttinsa tiedot.
Verkkokaupassamme ovat käyttössä ApplePay ja GooglePay.
- Täytä sivujemme asiakaspalvelu osiosta löytyvä reklaamaatio lomake. Että voimme käsitellä asiasi sinun tulee tehdä ensin reklamaatio sivujemme kautta. Asiasi käsittelyn nopeuttamiseksi ole hyvä ja täyty kaikki tiedot.
- Olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian jotta asia saadaan korjattua.
- Noutamatta tai vastaanottamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus.
- Noutamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.
- Toimitusmaksut ovat tilauskohtaisia ja määräytyvät tilauksen sisältämien tuotteiden painon ja koon mukaan.
- Toimituskulut voit tarkistaa tuotesivulta ja ne näkyvät myös ostoskorin tiedoissa.
- Mikäli tuotteella on useita vaihtoehtoisia toimitustapoja voit valita sinulle sopivimman kassalla.
- Mikäli tuotteella on ilmainen toimitus, toimitetaan samassa lähetyksessä samalla toimitustavalla tulevat tuotteet myös kuluitta. Mikäli tilaat rahdilla toimitettavan tuotteen jolla on ilmainen toimitus, toimitamme saman tilauksessa olevat paketit myös kuluitta. Järjestelmämme pitää huolen että ilmainen toimitus hyvitetään.
Toimitusaika vaihtelee mutta on normaalisti 2-5 arkipäivää riippuen kuljetusyhtiön jakulujärjestelyistä.
Huomaathan että toimituksen osuminen viikonloppuun saattaa venyttää toimitusaikaa.
Poikkeavat toimitusajat ilmoitetaan erikseen tuotteen yhteydessä.
Koneplus -verkkokauppa noudattaa Kuluttajasuojalain etäkaupan ehtoja. Verkkokaupastamme ostetuille tuotteille tarjoamme laajennetun 60 vrk palautusoikeuden.
Palatusoikeus koskee niin kaikkia normaalihintaisia kuin alennettujakin tuotteita.
Palautusoikeus ei koske rajattuja tuotteita. Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti ovat seuraavat tuotteet: pelit, elokuvat, ohjelmistoilla, kosmetiikka tai muut sinetöidyt tuotteet. Palautusoikeus ei koske lmalämpöpumppuja, kylpytynnyreitä ja pore-ammeita, eikä Outlet-tuotteita.
Palautusoikeutta on rajattu myös joissakin asennettavissa, koottavissa ja asiakkaan tilauksen mukaan räätälöidyissä tuotteissa. Mikäli rajatussa tuotteessa on virhe pätee palautusoikeus normaalisti. Tarkempaa tietoa rajauksista löydät toimitusehdoista.
Lue lisää palautuksesta toimitusehdoistamme
Sovi palautuksesta aina ensi asiakaspalvelumme kanssa, joka ilmoittaa palautustavan.
Mikäli tuote on kadonnut tai se ei muuten vastaa tilaustasi:
- Että voimme käsitellä asiasi sinun tulee tehdä ensin reklamaatio sivujemme kautta.
Täytä viipymättä sivujemme asiakaspalvelu osiosta löytyvä reklamaatio lomake. Täytä lomake huolellisesti joka nopeuttaa asian käsittelyä. - Olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian jotta asia saadaan korjattua.
Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa:
- Mikäli mahdollista merkitse rahtikirjaan että pakkaus on vaurioitunut kuljetusta vastaaottaessasi.
- Että voimme käsitellä asiasi sinun tulee tehdä ensin reklamaatio sivujemme kautta. Täytä viipymättä sivujemme asiakaspalvelu osiosta löytyvä reklamaatio lomake. Täytä lomake huolellisesti joka nopeuttaa asian käsittelyä.
- Olemme yhteydessä sinuun mahdollisimman pian jotta asia saadaan korjattua.
- Ota aina ensin yhteys asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu@koneplus.fi ennen takaisin lähettämistä.
- Asiakaspalvelusta saat ohjeet palautusta varten.
- Jos palautus tapahtuu muulla tavalla jäävät rahtikulut asiakkaan vastuulle molempiin suuntiin Kuluttajansuojalain 6:175§ mukaisesti.
- Älä siis lähetä palautusta ennen kuin otat yhteyttä asiakaspalveluummeosoitteeseen asiakaspalvelu@koneplus.fi
- Huomiothan että lunastamatta jätetty paketti ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta tai vastaanottamatta jätetyistä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimitusehtojen mukaisesti toimituskustannukset.